
Nebudeme říkat, že je to nějaký krasavec, ale upřímně řečeno, tím tohle auto nebylo nikdy. V novém provedení hraje na podobnou notu jako dřív, neobvykle mnoho lidí ale má výhrady. (Petr Prokopec)
-16 hodin
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Němci dnes víc než kdy jindy potřebují vytáhnout nová auta, se kterými by ohromili publikum a vzali si zpět kus trhu, o který se sami připravili. S ničím takovým ale znovu a znovu nejsou schopni přijít, tři v Šanghaji odhalené novinky lze zaměnit za asi tisíc jiných aut čínské produkce. (Petr Prokopec)
-18 hodin
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to sdělení, které byste v normálně fungujícím světě čekali od každé automobilky, která se snaží maximálně uspokojit přání svých zákazníků, která chce nabízet ta nejlepší možná řešení pro své klienty. V současném světě je to bohužel rarita. (Petr Miler)
-19 hodin
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Zatímco dřív se lacinými kejklemi pokoušela zabodovat laciná asijská produkce, teď se o totéž pokouší evropští výrobci. Jen jim ještě nedošlo, že bez faktické láce to nejspíš nepůjde, ostatně nevíme, čí jiným by Mercedes Vision V chtěl zaujmout. (Petr Prokopec)
-21 hodin
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Ani v tomto provedení to není žádný koncept, ale plně produkční auto, které si může koupit každý, kdo dá dohromady patřičnou, vzhledem k pojetí vozu ne až tak extrémní sumu. Je to další důkaz, že Říši středu je třeba brát v automobilovém světě vážně. (Petr Prokopec)
-22 hodin
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Co mezi novými auty si dnes koupíte za 285 tisíc Kč? Nic, ani u Dacie se s vámi bavit nebudou, Hyundai vám za takové peníze neprodá dokonce ani prťavou i10. Přitom za tuto sumu lze mít Octavii RS, která si sotva něco pořádného užila a vypadá pořád k světu. (Petr Miler)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Důkazů, že si VW kdysi dovolil udělat svůj vlastní model ze Škody, ubývá, jsou téměř všechny na kaši
Tohle opravdu není žert, díváte se na autentický Volkswagen, který vám Škodu jen připomíná, protože jí fakticky je. Nebo ve většině případů byl, i tento konkrétní kousek už je u konce s dechem. (Petr Miler)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jestli je to ta pravá revoluční věc, která dovolí automobilkám naplno uznat své předchozí omyly a udělat nezbytný krok zpátky, ukáže teprve čas. Nedá se ale říci, že by se Renault s Geely a Aramcem nesnažily, aby se něčím takovým stalo. (Petr Prokopec)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Co může jeden z nejbohatších lidí planety dát světu aut? V případě samotných automobilů si na to počkejme, má jít o levné vozy pro každého, v případě jejich odhalování už ale stihl přepsat dějiny. (Petr Prokopec)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nefunkční start-stop zní jako pozitivní zpráva, jeho selhání je něco jako porouchaný infarkt. Jenže to nesmí fungovat sám o sobě, tady má na svědomí nepojízdnost celých aut, do kterých byl instalován. (Petr Prokopec)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Na úplné oficiální odhalení jsme čekali skoro stejně dlouho jako na Godota, ale nakonec jsme se dočkali. Na začátek prodejů ale ještě čekat budeme, Rusové jej totiž spojí až s oslavou výročí zrodu AvtoVAZu. (Petr Prokopec)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
A to je vlastně pozitivní zpráva, neboť se pak nemusíte trápit spotřebou 1600koňového motoru, který „vyžunkne” skoro 80 litrů benzinu na 100 km jízdy. Beztak dřív než dotankovat budete muset přezout. A ani finančně vás už tankování nezlomí. (Petr Miler)
-1 den
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
„Kam kráčíš, Audi?” ptáme se marně už nějaký ten pátek. Konkrétní odpověď si netroufáme vyslovit, stále víc lidí si ale všímá toho, že po správné trajektorii se německá automobilka opravdu nepohybuje. (Petr Miler)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tohle je fascinující statistika, která jen podtrhuje, jak obrovský vliv má „nevhodné” technické řešení nějakého auta na jeho dlouhodobou popularitu. Zatímco Porsche obecně platí za velmi slušné držáky hodnoty, elektrický Taycan je absolutním opakem. (Petr Miler)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Zdánlivě nemožné se postupně stává realitou. Ačkoli od konce výroby Mazdy RX-8 uběhlo už 13 let a mysleli jsme si, že se žádného nástupce nikdy nedočkáme, nyní existuje velmi reálná naděje. Nové srdce vozu je hotové a připravené plnit ty nejpřísnější emisní normy. (Petr Prokopec)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tohle auto mělo přinést samá pozitiva, místo toho je ale zdrojem jednoho zklamání za druhým. O ta se starají i nepochopitelné detaily, kdy jednoduchá a funkční řešení byla nahrazena těmi nesmyslně komplikovanými. Tak je tomu i případě zavírání přední kapoty. (Petr Prokopec)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pokud se ptáte na hlavní důvod, proč se zájem o tohle auto tak hrozivě propadá, máte ho před sebou. Na ceně ztrácí s takovou intenzitou a rychlostí, že ruinuje i velmi bohaté lidi. To je něco, co si málokdo další chce prožít na vlastní kůži bez ohledu na cokoli jiného. (Petr Miler)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Lotus ztratil směr a ani loňské přehození výhybky situaci nezachránilo. Krátkodobě mu změna zaměření vzhledem k rozšíření záběru přinesla prodejní vzepětí, nyní ale zažívá pravý opak. A se čtvrtinou odbytu v USA může za současné situace vyhlížet jen další komplikace. (Petr Prokopec)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Není to žádná raketová věda, však co se asi stane, když lidem omezíte možnosti koupit si levně auta, která chtějí, a místo toho jim vnucujete dražší vozy, které si nepřáli? Pokud si ale někdo neumí dát dvě a dvě dohromady na základě těchto předpokladů, přečtěte si o reálných dopadech. (Petr Miler)
-2 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Atraktivní produkt za dobrou cenu, to bude pro libovolnou trápící se automobilku vždy dobrý způsob, jak zabodovat u ztracených zákazníků. Zda VW v tomto případě dělá dost, posuďte sami. (Petr Miler)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to sportovec, kterého nikdy není na místě odepisovat, zatím ale ve Ferrari předvádí téměř přesně to, před čím varovali skeptici - drahé nic. Pozoruhodné je, že si toho je velmi dobře vědom. A nemá problém o tom otevřeně mluvit. (Petr Miler)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
V posledních letech se stalo skoro pravidlem, že sebevětší nesmysl, který kdysi vznikl v omezeném počtu, dnes přitahuje pozornost sběratelů už kvůli své vzácnosti. Tohle Bohse-Lada-Porsche je zjevně výjimkou. (Petr Prokopec)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
V současné době je u nás k dispozici pouze s drobnou jedna-pětkou, dvoulitrovému provedení vystavilo stopku bruselské řádění. O to překvapivější může být, že má nová generace MX-5 dorazit s 2,5litrovým motorem. (Petr Prokopec)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
„Úzkost, noční můry a pláč každé dvě minuty.” Tohle podle samotného ex-moderátora slavné motoristické show způsobily následky nehody z prosince 2022, která ho poznamenala na celý život. Nyní můžeme vidět nejen samotný karambol, ale i jeho přímé dopady. (Petr Prokopec)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to jedno z pramála moderních aut, na kterých se prostě nešetřilo a bizarně blízko dokonalosti u něj bylo dotaženo fungování i takových detailů. Škoda, že pomník geniality Ferdinanda Piëcha lidé nedocenili, nepochybujeme ale, že pro VW smysl měl i tak. (Petr Miler)
-3 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Zatímco za oceánem se tato auta dočkala i po krachu výrobce alespoň nějak slušného zacházení a pozdější poprodejní podpory, v Evropě se jeví být prakticky nepoužitelnými vraky. Podle toho se s nimi zachází, podle toho také stojí. (Petr Miler)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Uvážíme-li, jak respektovaná ikona to je, padly ceny nejdostupnějších kusů v prodeji až neuvěřitelně nízko. A nebavíme se o žádných odjetých vracích, ale jen o víc než málo používaných kusech v tuctovějších specifikacích. Klíčová otázka zní: Troufnete si? (Petr Miler)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Líp vypadá, navíc se pyšní titulem nejlépe akcelerujícího vozu značky. Jako první také vyfasovalo 14palcový displej multimédií a utáhnout zvládne i 1 590 kg vážící přívěs. Jenže k čemu to všechno je s ekvivalentem 19litrové nádrže nafty v útrobách? (Petr Prokopec)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Třícípá hvězda se nevydala správným směrem a následky jejích špatných strategických rozhodnutí devastují její nabídku i nepřímo. Nyní možná našla způsob, jak to napravit - vrátit se do své vlastní lepší minulosti, v případě této novinky téměř doslova. (Petr Prokopec)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Přijde vám 1 800 koní, jimiž disponuje Bugatti Tourbillon, jako spousta výkonu? Není to zase tak moc, zvlášť když uvážíme elektrickou asistenci. Tohle auto má ve verzi Evolution 2 059 koní, a to skutečně jen z drsného přeplňovaného osmiválce o objemu 6,6 litru. (Petr Prokopec)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pochopitelně nevíme, jak soud skončí, to se teprve uvidí. Už teď ale ukazuje, jakou možnost vzdálená moc automobilek nad palubními systémy vozů výrobcům dává. Co třeba přidat trochu „kilásků”, aby záruka skončila dřív, než se něco pokazí? (Petr Prokopec)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Dokud jde o krátkou akceleraci v přímce, otylý elektrický crossover bere bank. Jenže poté mu dojde dech a dá postupně najevo jednu svou nevýhodu za druhou tak výrazně, až sprint s jedinou otočkou drtivě prohraje. A čím míň „šťávy” má, tím je jeho počínání horší. (Petr Prokopec)
-4 dny
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Také koulíte očima, když na silnici potkáte nový Tiguan a ptáte se, jestli je to SsangYong s přelepeným logem nebo rovnou nějaké laciné čínské auto? Přesně tak bude nyní působit i klíčová Lavida. Rozdíl je jen v tom, že ta laciným autem čínské provenience skutečně je. (Petr Prokopec)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Evropanům v jejich současné honbě za minimalizací nákladů už není dobré nic, co nekupují prakticky všichni, a tak se v ohrožení u některých značek ocitly i relativně stále velmi populární kombíky. Co na to Číňané? No nabídnou kombíky, tento Zeekr budiž důkazem. (Petr Prokopec)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Aspoň hrajte překvapené, i když nejspíš dobře víte, že to jinak dopadnout nemohlo. Ani naprostá většina klientely britské značky po elektrickém pohonu netouží, a tak před ideologií zas jednou dostal přednost zdravý rozum. (Petr Prokopec)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Bez něj je to hotová brzda provozu, však kdo by si kupoval Bugatti, aby pak jezdil bídných 380 km/h, že? Samozřejmě žertujeme, u aut této značky ale tradičně musíte k dosažení extrémní maximálky použít tzv. Speed Key, o kterém u Tourbillonu dosud nebyla řeč. (Petr Miler)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Společnost proslula hlavně tím, že dostala do výroby auto, se kterým si Mercedes tak trochu nevěděl rady. V posledních letech ale jako by nevěděla kudy kam - elektromobilita jí štěstí nakonec nepřinesla a čínské peníze také ne. (Petr Prokopec)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nevíme, jestli je to to správné „konečné řešení”, nepochybně ale ukazuje jednu z cest, kterou se automobilky mohou zkusit vydat. To až nevyhnutelně uznají, že stoprocentní elektrifikace jejich nabídek je snem, který se v dohledné době nemůže splnit. (Petr Miler)
-5 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
A takový prostor nedává tím, že by něco dělal špatně, jen zkrátka pokračuje v tom, co před třemi lety odstartovala verze Wilderness. Kombík připomíná míň a míň, stále víc se naopak přibližuje SUV. (Petr Prokopec)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Udělat něco takového zkraje roku 2025 zní jako slušný anachronismus, Porsche ale dobře ví, co dělá. Jeho 911 s ručním řazením je pořád ohromně populární a tento počin jí na atraktivitě jen přidá, zvlášť když kolo nebylo dokonalé. (Petr Miler)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Máte pocit, že BMW M3 je oproti naftovému PT Cruiseru autem o tolik rychlejším, že jej s jakýmkoli novým současným obutím musí zašlapat do země, i kdyby cokoli? Omyl, tohle srovnání připomíná, jak důležité je obutí zvlášť u některých aut. (Petr Prokopec)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Po mnoha přešlapech, řadě selhání původních plánů a nespočtu mylných odhadů snad už nikdo soudný nevěří rychlému konci spalovacích motorů. O to realističtěji současné snahy Toyoty, Subaru, Mazdy, Suzuki a Daihatsu působí. (Petr Prokopec)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nešálí vás zrak, tohle mimořádně nevzhledné a neforemné auto je naprosto vážně míněným pokusem Kie zabodovat ve třídě Tesly Model 3. Nedokážeme si představit, že by model EV4 mohl uspět, a to už kvůli tomu, jak s karoserií sedan vypadá. (Petr Prokopec)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Podívejte se na tu svalnatou příď, o autě řekne víc než tisíc slov. Je to brutalita v každém směru - technicky, vzhledově i dynamicky. A po 16 letech od svého vzniku v tomto stavu bohužel stále také cenově. (Petr Miler)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jste zmateni? Nedivíme se, ale vše uvedené v nadpisu je do puntíku přesné. Dosavadní Audi A4 si teď říká A5, jméno A4 pak ponese jen elektrický model. Vedle nich pak vznikne Sportback zvaný E5, který bude také od automobilky Audi, dostane ale její novou značku AUDI. (Petr Prokopec)
-6 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Italskému trojzubci loni klesly prodeje o 57 procent. Dno? Kdeže, začátek letošního roku se nese ve znamení propadu prodejů o další skoro polovinu. Zkazkám o možném konci Maserati pod křídly Stellantisu se tak nelze divit, Santo Ficili ale zůstává pevný v kramflecích. (Petr Prokopec)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Někteří lidé jsou nenapravitelní, o tomto to ale platí v tom nejlepším možném smyslu takových slov. Je skoro neuvěřitelné, když jeden člověk najede s jedním autem sám tolik kilometrů. Tento to dokázal dvakrát, navíc se dvěma generacemi stejného vozu. (Petr Miler)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Stačilo pár let a ze značky, která se mohla chlubit jedněmi z nejkvalitnějších vozů vůbec, je výrobce, který ani neumí v jeden celek spojit díly určené pro stejný vůz, eliminovat aerodynamický hluk nebo zajistit spolehlivé fungování odemykání a zamykání dveří. (Petr Miler)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Číňané prodávají podobná auta za 390 tisíc Kč, a tak jim leccos odpustíte. Audi chce za novou A6 nejméně 1,39 milionu Kč, kdy stěží budete akceptovat věci jako laciné plastové výlisky. Nejen těch je nová A6 plná, i jako sedan. (Petr Prokopec)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Poslat tohle mezi lidi chce jistě silný žaludek. A to jste neviděli všechno. Dění na Národní třídě v roce 1989 se najednou zdá jako vrchol humanity - když Stěna „roztáhne svá křídla”, mají všichni utrum. (Petr Prokopec)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nizozemská Twilight Saga, jejíž název je do češtiny příznačně překládán jako Stmívání, pokračuje dalším omezením pro majitele elektrických aut. Skoro se chce říci v duchu doby: Kupte si elektromobily, říkali, dobijete si je doma, říkali. To je samozřejmě dál možné, ale jen někdy, někde a nějak. (Petr Miler)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Škodu v řádu stovek milionů korun způsobili automobilce zatím nedopadení chmatáci, kteří zjevně našli způsob, jak z továrny korejské firmy odvážet tak velké a cenné díly, aniž by si toho kdokoli všiml. A zvládli to tak dělat roky. (Petr Miler)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Lze dnes vůbec ještě zástupcům automobilek něco věřit? Ford si už asi stokrát nasypal popel na hlavu kvůli své nesmyslné sázce na elektrický pohon, pokud ale byť jen o den později hovoří o budoucnosti čehokoli, má ho to zas. U modelů ST a RS to bude obzvlášť velké fiasko. (Petr Prokopec)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Probůh, co by to bylo za spravedlnost, kdyby manažer, který přivedl firmu na hranici existenčních potíží, nedostal tučné odstupné? Naštěstí je vše v pořádku a Carlos Tavares může trávit Velikonoce v klidu s tím, že 580 milionů kapříků připluje na jeho účet co nevidět. (Petr Miler)
-7 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Neuvěříme tomu, dokud se to reálně nestane, takové je ale nyní aspoň oficiální stanovisko. Je to na jednu stranu pozitivní zpráva, na tu druhou je ovšem třeba se ptát, koho soudného mohlo něco takového vůbec napadnout. (Petr Miler)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Kdy skončí válka na Ukrajině a co po ní bude následovat? To jsou otázky, na které dnes nikdo nemá odpovědi. V byznysu je ale uměním další vývoj s vysokou pravděpodobností předpovídat. A Kia má jasno, během pár měsíců bude po všem. (Petr Miler)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pracuje s výkonem až 375 koní, ve standardu má autopilot a když na to přijde, losí test zvládá rychlostí, o které se dnes většině evropských soků ani nezdá. I v plné polní přitom vychází na míň než úplně základní Škoda Octavia. (Petr Prokopec)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pravděpodobná budoucí německá vládní koalice dává dohromady svůj program a v prvé řadě jím ukazuje, že bude ještě zelenější než ta dosavadní. Chce vrátit do hry dotace i umocnit daňová zvýhodnění elektrických aut, z čehož budou profitovat hlavně ti, jež by si elektromobil mohli koupit sami. A to na úkor těch, kteří si žádný dovolit nemohou. (Petr Prokopec)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Působí to nepřirozeně, auto ale po stropě jezdit dokáže - dlouhodobě díky aerodynamice, krátkodobě klidně i jen díky odstředivé síle. Tento stroj na něm ale může i stát. A jede podle toho, ani Formule 1 mu nestačí. (Petr Prokopec)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Co takhle vsadit na starou dobrou mechaniku a naladění jejího projevu do libozvučné podoby? O to už dnes snad nikdo neusiluje a ani BMW nemíní být výjimkou. Otázkou je v tuto chvíli jen to, zda si automobilka ze dvou trapných cest vybrala tu víc nebo míň trapnou. (Petr Prokopec)
-8 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Vedení Evropské unie si dávno neumí představit svět, ve kterém by se množství zákonných omezení každým rokem nezvyšovalo aspoň exponenciálně. A tak nejnověji chce zakázat používání materiálu, který je jednou z mála realistických nadějí na lepší auta. (Petr Miler)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nešálí vás zrak, na displeji auta u ukazatele počtu celkově najetých kilometrů skutečně svítí cifra 1 730 609. Dokázat tohle znamená jezdit víc jak 25 tisíc km měsíčně, přes 800 km každý boží den. A už jsme řekli, že auto má manuální převodovku? (Petr Miler)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Vznikl jen v 219 kusech, takže je možné jej považovat za velkou raritu. Navíc ho dostala snad největšího hokejová legenda dějin, a to za rekord, který byl právě překonán Alexanderem Ovečkinem. Když bude chtít, může si k rekordu koupit i právě Gretzkyho Rolls-Royce. (Petr Prokopec)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Když se na svět budete dívat bruselským krasohledem, pak jsou Číňané na ústupu tady i globálně. Když se na něj ale podíváte normálníma očima, zjistíte pravý opak včetně toho, že už dávno nejsou jen hvězdami jednoho dvou trhů. (Petr Prokopec)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Mercedes se ne zase tak dávno začal snažit šíří svého zásahu dostihnout i posledního myslitelného zákazníka na trhu, dnes dělá pravý opak. Další a další modely v jeho portfoliu tak končí, i když se neprodávají špatně. Spočítané to teď mají i třída T a Citan. (Petr Prokopec)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Dříve naprosto nemyslitelná věc je realitou kvůli sázce BMW na extrémně těžký a výkonově nestabilní pohon. Ten dostal přednost jen kvůli z prstu vycucané spotřebě paliva, které v praxi stejně nedosahuje. Je to jen poslední z řady důvodů, proč tohle auto nechtít. (Petr Prokopec)
-9 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Není to žádná začínající firmička, která by někomu snadno skočila na lep, ale velká automobilka existující od roku 1964. I ta se nyní musí smiřovat s tím, že když se přidáte k něčí hazardní sázce, logicky můžete spolu s ním nejen hodně získat, ale také o všechno přijít. (Petr Prokopec)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Starších předmětů s jeho podpisy existuje nespočet a v aukcích se objevují pravidelně, v posledních 12 letech k nim ale nepřibyl jediný. Teď tu jeden nový máme, je to konečně dobré znamení? (Petr Miler)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Stylizace některých oficiálních fotek jako z parte je bohužel na místě, neboť tohle je skutečně už jen pohřeb. Čína je svá a specifické chování tamních zákazníků musí aktuálně děsit hlavně německé značky. (Petr Miler)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Brusel rád vytváří dojem, že se dělá první poslední pro blaho vaše i životního prostředí, ale co reálně dělá? V případě aut mu jde v podstatě jen o to, aby tu náhodou někdo něco neprodával moc levně. Toho docílil cly, těch se ale klidně vzdá, když bude tohoto záměru dosaženo jinak. (Petr Prokopec)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Máte pocit, že když je něco žádané, tak je to velmi pravděpodobně dobré a má smysl o to také stát? To máte pravdu, problém je ale v tom, že ojetiny, o které stojí kdekdo, jsou také patřičně drahé. Lepší tak bude sáhnout po přehlíženém modelu, koupit můžete podobně dobře, a přesto levněji. (Petr Prokopec)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jestli tohle auto někdo z protřelých českých bazaristů nekoupí a nestočí mu tachometr aspoň o 400 tisíc km, tak už na tomhle světě nic není „v pořádku”. Je totiž extrémně ojeté i extrémně levné auto, na kterém jeho nájezd vůbec není znát. (Petr Miler)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Říká si Factory Zero, nemíří ale ke stavu „zero emissions”, jak měla, ale spíš k „zero zaměstnaných”. Je to další přehmat kdysi největšího automobilového koncernu světa na cestě k… „zero”. (Petr Prokopec)
-10 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Divili jsme se, že k dosažení pro něj lepšího stavu věci nevyužil „českou cestu”, ty italské ale nakonec bývají podobné. Andrea Kimi Antonelli tak může ve svých 18 letech po silnicích jezdit s vozem, o jehož řízení mohou jeho italští vrstevníci jen snít. (Petr Miler)
-11 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to auto, které nikdy nemělo vzniknout - nedává smysl z podstaty a zákazníci si o něj rozhodně neřekli. Jenže vzniklo a prodává se. Tedy vlastně neprodává. Dokonce i v zemi, která je krom tulipánů oddaná také elektromobilitě, muselo Audi přijít s razantními slevami. (Petr Prokopec)
-11 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nezdá se možné, že by v domovině vzpínajícího se koníka mohlo vznikat také něco jiného, je taková velká vesnice, na kterou je jedna automobilová značka zdá až moc. Ale vzniká. Nově založená společnost Vinile se specializuje na restomody a její prvotinou je modernizovaný původní Range Rover. (Petr Prokopec)
-11 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Leckdo má pocit, že příklon k technickým nesmyslům pod taktovkou rozličných ideologií je věcí posledních let, Škoda v tom ale „lítala” už před skoro a dekádou a půl. Tehdy měla ještě dost rozumu, aby chápala nepřekročitelné limity a další krok neudělala, dnes už ho nemá. (Petr Miler)
-11 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Na oficiální fotce k tomuto aktu se obdarovaný usmívá, jeho nový vůz ale připomíná krásný luk bez šípu. Můžete se dmout pýchou, že máte auto jako z Tuzexu, reálně je vám ale úplně k ničemu. (Petr Miler)
-11 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Stellantis náhle a bez vysvětlení zastavil výrobu svého nadějného levného auta v Polsku, bez náhrady
A není to tak, že by si v nabídce odkroutilo své, prodávalo se jen chvíli. Přesto k 30. březnu přišel náhlý konec, jehož důvody si můžeme jen domýšlet. Stellantis k němu stále odmítá dát jakékoli konkrétní vysvětlení. (Petr Prokopec)
-11 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Byl by to dobrý apríl, kdyby to byl apríl, jenže není. Německá automobilka si přitom musí být vědoma, jak kontroverzním krokem je nahrazení klasického plastického symbolu třícípé hvězdy jakýmsi monochromatickým pahýlem, proto se o něm dosud raději ani nešířila. (Petr Miler)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to dnes zřejmě nejviditelnější projev toho, v jakém chaosu se automobilový svět ocitl. Existovat nějaká stabilní nová realita, výrobci se jí přizpůsobí, problémem je, že současný stav nikdo nečekal. A ten, který může nastat za týden nebo měsíc, znovu není možné předvídat. (Petr Miler)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nedá se říci, že by si dnes mezi motocykly nebylo z čeho vybírat, logo prestižní automobilové značky ale dosud nenesla jediná. Tato je výjimkou a u loga změny neskončily, jde o velmi lehký a vizuálně podmanivý stroj. (Petr Prokopec)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Korejská automobilka odhalila své plány do roku 2030 a není to jen samá elektrika, jak se může zdát. Dvě třetiny jejích aut mají i za pět let dostat spalovací pohon a jen s technikou, kterou už známe, si nevystačí. Přijde tak i nová dva-pětka s výkonem přes 300 koní. (Petr Prokopec)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pocit obrovského nevděku a velké nespravedlnosti nyní musí mít lidé z prestižních německých automobilek, kteří udělali první poslední, aby jejich auta v Číně zabodovala. Ale nebodují. Z prodejních dat mizí jako pára z prostoru nad hrncem a nezdá se, že by tento vývoj měli jak zvrátit. (Petr Miler)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Na co šetřit násobky, že? Zatímco jiným by bylo dost dobré, kdyby auta značek jako Audi, BMW, Mercedes a Porsche vyrovnali či lehce překonali, Číňané vidí svůj vůz jako nejen lepší, ale dokonce 10krát lepší. Je to úsměvné, faktem ovšem je, že na papíře nepůsobí nezajímavě. (Petr Prokopec)
-12 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tohle je čistá Itálie od A do Z, vyzývavou specifikací počínaje a podezřele častými návštěvami servisu konče. Mimo to je ale opravdu velmi zachovalá a velmi málo jetá. Nad Alfou se nyní stahují mračna a tohle je šance, jak se s ní případně rozloučit s maximální ctí. (Petr Miler)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Exodus schopných evropských designérů do Číny je skutečný a příběh v Česku snad nejznámějšího autora designů moderních aut to jen připomíná. Dlouho se zkoušel chytit u jiných výrobců v Evropě, mnoho kloudného z toho ale nebylo. V Číně jsou z jeho prvních děl nadšeni. (Petr Miler)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Kdo z vás pamatuje hesla jako: „Buduj vlast, posílíš mír!” se teď jistě zasmál, ale tohle není humor. A nejde ani o nápad nějakého očividného extrémisty. S tímto nápadem přišel Kielův institut pro světovou ekonomiku - rychlostní limit podle něj skutečně oslabí Rusko. (Petr Prokopec)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tohle auto bývá chváleno pro svůj bezprostřední projev, ale optikou dlouhodobého vlastnictví zjevně dojíždí na úspory na nesprávných místech. Laciný typ startovací baterie patří mezi ně, jednomu z dotčených majitelů po čtyřech selháních za jediný rok došla trpělivost. (Petr Prokopec)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Dvě dlouhodobě problematické značky se stále nezvládají odrazit ode dna a mateřskému koncernu zjevně dochází trpělivost. Současná situace okolo amerických cel může být poslední kapka. (Petr Prokopec)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Takzvaná deindustrializace Evropy pod taktovkou Bruselu už není obava či riziko, ale reálně probíhající proces. V Itálii bychom se museli vrátit skoro 70 let zpátky v čase, abychom tuto zemi zažili ve stavu, kdy vyráběla tak málo aut jako dnes. (Petr Miler)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Volkswagen za velkou zdí stále více ztrácí půdu pod nohama a pevnou zem nachází jen pod svými klasicky střiženými spalovacími modely. Ty elektrické neprodává už skoro vůbec, přesto chce pád zachránit právě s jejich pomocí. (Petr Prokopec)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nespletli jsme si měnu, řád, počet aut ani kontinent, skutečně se bavíme o tři čtvrtě milionu korun okamžitého zdražení jediného auta v některých zemích Evropské unie. A řeč není o něčem jako AMG-One, ale o relativně obyčejných modelech. Automobilka nemá na výběr. (Petr Miler)
-13 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Marně přemýšlíme, zda jsme kdy někoho viděli něco takového prodávat, připomíná to snad jen některá kupé s korbou kdysi dostupná v USA. Tohle auto je ale víc, mnohem víc, je hotovým ztělesněním slova crossover. (Petr Prokopec)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tohle auto nedává vizuálně nijak najevo, že technicky dalece převyšuje cokoli, co dnes jde ve stejné třídě koupit, není to ani žádná sportovní verze, dokonce ani není nijak zvlášť vybavená. Prostě šestiválec s pohonem všech kol v kompaktu jako symbol skutečného náskoku díky technice, víc nic. (Petr Miler)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
V druhé generaci bohužel rezignovalo na některá tradiční technická řešení BMW, zato ale vsadilo na pohlednější design. Po stránce pohonů bylo možné mezi diesely, benziny a plug-in hybridním provedením, největší smysl dává první varianta. (Petr Prokopec)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Němci jsou vážně kouzelníci, i neskonale elegantní Porsche 911 dokázali pár tahy zprasit k nepoznání
Uhádli byste na základě toho, co vidíte, že jde o Porsche 911? Možná ani ne. A počkejte, až uvidíte zbytek, tohle je opravdu dílo jako z pokladnice plné perel nevkusného tuningu, nepřekvapivě od německého Mansory. (Petr Prokopec)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Není to elektrické a je to zajímavé, takže to není pro Evropu, to dá rozum. Němci se tentokrát vyhnuli spolupráci s Fordem, sami si ale auto ani v tomto případě neudělali, místo toho se obrátili na Číňany. (Petr Prokopec)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Chytrému napověz, s Bentley nevíme co dělat. Pokud ale někdo ani tváří v tvář mizerným výsledkům daným nezájmem o určité technické řešení aut nedokáže udělat krok zpět a nabídnout řešení jiné, pak mu asi už není pomoci. (Petr Prokopec)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to opravdu radikální obrat, neboť dosud byla pro Ferrari rychlost vším, s čím šel ruku v ruce i konec ručně řazených převodovek. I ty se tedy nakonec mají vrátit jako projev jakéhosi řidičského obrození. V rozhovoru se o tom rozpovídal Gianmaria Fulgenzi. (Petr Prokopec)
-14 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Už tu vůbec nejde o pohony, ty jsou v tuto chvíli zcela druhotné a samy o sobě nic neřeší. Hakan Samuelsson vidí konec časů, kdy většina světa byla jedním velkým trhem. Pokud se tohle změní, vyžádá si to obrovskou míru přizpůsobivosti. (Petr Prokopec)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Dokážete si představit spalovací superauto vyrobené v hrstce exemplářů, které by se po dvou letech pečlivého „sušení” neprodalo dráž, než za kolik jej původní majitel koupil? Takové skoro neexistuje. V případě elektrického supersportu Rimacu se ale bavíme o téměř poloviční ztrátě hodnoty během necelých dvou let. (Petr Miler)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Automobilky občas dostanou chytrý nápad, posunou ho i do výroby a slaví s ním úspěch, jde-li ale o něco mimořádného, snadno na něj zase zanevřou při prvním pokusu o snižování výrobních nákladů. V případě Hondy si ale na piknikový stolek schovaný v zavazadelníku zase vzpomněli. (Petr Prokopec)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Vypadá jako legrace či pojízdná propagace, ale ani jedno není pravdou. Tohle je skutečné auto autoškoly a můžete si zaplatit za to, abyste v něm absolvovali stejný kurs, jaký jiní dělají ve Škodě Fabia. A nebudeme vám věřit ani chvíli, když nad ním začnete ohrnovat nos. (Petr Miler)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Další a další automobilové značky postupně zastavují export do Spojených států. Pokud tedy Američané touží po vozech jako Audi, Porsche, VW, Jaguar, Land Rover nebo Lotus, musí si vystačit se skladovými zásobami. Není to ale žádná blokáda nebo nepřátelský akt směrem k USA, jen racionální postoj. (Petr Prokopec)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Vzhled obvykle nebyl tím, čím Corvette okouzlovala davy, třebaže pár generací mělo i v tomto směru co říci. Ta devátá chce svým vizuálním pojetím všechny předchůdce strčit do kapsy, její tvůrci se ale kdesi zapomněli v případě techniky. (Petr Prokopec)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Porsche mělo být automobilkou, kterou budou cla na dovoz nových aut do USA ničit, tak jak jí teď mohla pomoci? Stačí se podívat na výsledky firmy za první letošní kvartál, pak pochopíte rychle. Jsou navíc o to tristnější, že tohle je ta jediná vzpruha v téměř celosvětovém marasmu. (Petr Miler)
-15 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Dva věrohodné zdroje zevnitř Mercedesu nezávisle na době tvrdí, že automobilka nakonec došla k závěru, že jeden ze svých největších přehmatů posledních let zařízne a nahradí jej něčím jiným. Jenže čím? Osmiválcové Céčko prý pořád není ve hře. (Petr Miler)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Když někdo z odpovědně tvářících se politiků či manažerů automobilek hovoří o podobných zákazech, obvykle v jejich prospěch argumentuje vyzpytatelností budoucnosti, a tedy třeba plánovatelností investic. Takhle to pak vypadá v praxi. (Petr Miler)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Auta rumunské značky byste v přehledu nejvíc problematických ojetin sestaveném na základě dat získaných při německých technických kontrolách snad už i čekali, Škody méně. A není to jediné nemilé překvapení. (Petr Prokopec)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Zapotíte se, když musíte se svým velkým moderním autem zajíždět do garáže vzor 1964? Nedivíme se, přesto máme pocit, že musíte zažívat menší stresy než ti, kteří museli dostat na moře novou 80metrovou hračku Lawrence Strolla. (Petr Prokopec)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pouhá čtyři auta stačila k tomu, aby startovní rošt zatížila 10 tunami hmotnosti, to je samo o sobě dehchberoucí. Ještě víc ale zaujme, že stačilo málo a žádné klání jsme ani nemohli vidět, vozy ve srovnání selhávaly jeden za druhým. (Petr Prokopec)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Už fakt, že do poslední chvíle dával rozhovory, jasně ukazuje, že jeho odchod nejspíš nebyl dobrovolný a rozhodně nebyl plánovaný. Co bude se Seatem teď? Na to se ptáme už nehezky dlouho. A po stejnou dobu se zdá, že odpověď na tuto otázku nemá ani sám mateřský koncern. (Petr Prokopec)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Objemný motor? Se spoustou válců? Se čtyřmi turby? A s extrémním výkonem? To snad musí být stroj starý aspoň 20 let. Jenže není, patří do auta, které za pár měsíců teprve začne prodávat dánské Zenvo. (Petr Prokopec)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Na auto tohoto charakteru je to až absurdní výkon, který vozu dopřává dynamiku, o které si nedávno mohly nechat zdát i špičkové supersporty. Přitom pod palcem pořád máte relativně pohodlný kompakt, se kterým odvezete menší rodinu. (Petr Prokopec)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Elektromobily se dnes zabývá skoro každá automobilka, kolik z nich ale na těchto autech vydělává? Skoro žádná. Nebýt Číňanů, řeč je o jediné. A v případě těch zbylých je otázkou, jak moc vážně lze brát jejich účetní výkazy, nemluvě o sanaci jejich výsledků „penězi těch druhých”. (Petr Prokopec)
-16 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
A Rusové odhalili i další dosud neznáme detaily, z nichž některé překvapí. Nový motor, který nabízí o 50 víc výkonu než základ, to není, nesrovnatelně lepší dynamiku si ale překvapivě bude možné dál užívat i v tom nejnáročnějším terénu. (Petr Prokopec)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Až 320 km/h v mimořádném luxusu? To ještě donedávna nebylo u Němců ničím obvyklým. A tohle auto patřilo mezi ta, která s tím s opatrností začala. K dispozici bylo jen skutečné smetánce mezi klienty německé značky, jeden z vzácných kousků teď může být váš. (Petr Miler)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Vzhled jistě není tím jediným, co rozhoduje o úspěchu jakéhokoli vozu na trhu, pokud je ale auta vyloženě ošklivé, může se stát bariérou dalšího zájmu. Přesně to nyní poznává Kia s Tasmanem, i když se chvíli tvářila, že lidé s vizáží vozu problém nemají. (Petr Miler)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je vymalováno, britský Opel vyrobil poslední auto a zavřel továrnu. Místní pláčou, fungovala 120 let
Pozitiva spojovaná s elektrickým pohonem jsou konečně tady, v Lutonu si je nyní mohou vychutnávat plnými doušky. Tamní továrna na auta po 120 letech končí, v brzké budoucnosti z ní bude průmyslový park. (Petr Prokopec)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tahle bizarní věc ve dveřích nejenže otřesně vypadá a ještě hůř se používá, ona je také zoufale nekvalitní. A není v tom zdaleka sama. Audi je na scestí snad v každých 9 záležitostech z 10 možných, jeho pověstná kvalita interiérů není výjimkou ani v nejmenším. (Petr Miler)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nešálí vás zrak, tohle zdánlivě nemožné spojení se stalo realitou. Ukazuje ohromující oddanost majitelů tomuto autu a také jeho trvanlivost. I když jde v podstatě o extrémní výkonné provedení, které se pro takové kilometrové nájezdy hodí ze všech verzí nejmíň. (Petr Miler)
-17 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to vlastně nekonečně hloupé a nedává to žádný smysl, přesto jsme dokola svědky takových plánů, jejich pozdější realizace a následných selhání. Co přijde po tom všem? Poučení? Kdeže, jen další takové plány se stejným výsledkem. Smrtící kolotoč se rozjíždí znovu a znovu. (Petr Miler)
-18 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Byl to od začátku neuvěřitelně absurdní a vzhledem k jeho načasování i hodně nepochopitelný krok, automobilce přesto trvalo celý jeden rok, než ho vzala zpět. Ale lepší pozdě nežli později, ne? (Petr Miler)
-18 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Spasitel? Tak se rád tvářil, vyklubal se z něj ale spíš ničitel. Automobilový svět je specifické místo, kterému musíte rozumět do hloubky, abyste pochopili podstatu atraktivity produktů, o které v něm jde. Jim Rowan to nepochopil a skončil. (Petr Miler)
-18 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Lehce nabyl, lehce pozbyl? Tady dotyčný nakonec snad i víc ztratil, než získal, třebaže je možné, že chvíle radosti prožité v mezičase za to stály. Buď jak buď, mnoho mu toho nezbylo. A to ještě může přijít o svobodu, přinejmenším o tu řidičskou. (Petr Miler)
-18 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Mnozí ani nebudou tušit, že se tak dlouho dělala, neboť v nabídce šlo tehdy o zcela okrajovou dožívající alternativu, ale dělala. A tím zajímavější v tomto stavu je. Jediný majitel s ní za roky vlastnictví nenajel skoro nic. (Petr Miler)
-18 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Asi si jej ani poté s žádným SUV Audi nespletete, inspirace řešeními dnes preferovanými v Ingostadtu je ale zjevná. A nezůstane jen u této novinky, vůz se dále dočká celkově přepracované přídě a modernější kabiny. (Petr Prokopec)
-18 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Donedávna nemyslitelná věc ukazuje, jak rychle se situace v automobilovém světě změnila. A mění se dál. Teď už má problémy i Porsche a ve výsledku může být rádo, že mu opuštění Bugatti „něco hodí”. (Petr Miler)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Po odhalení atraktivního zevnějšku jsme čekali víc. Doufali jsme ve víc osobitosti a větší zaměření na řidiče, tohle vypadá jako hlavně co nejlevnější kopie vnitřku Civicu. Pár specifik se ale najde, zda budou dostatečná pro uhranutí davů, ukáže jen čas. (Petr Prokopec)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Představa „elektrických optimistů”, že míra akceptace těchto aut postupem času poroste, se evidentně míjí s realitou. Lidé naopak projevují obdivuhodnou odolnost vůči téměř všeobjímající manipulaci a od elektromobilů si udržují zdravý odstup. (Petr Miler)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Britská automobilka má nového, znovu arabského majitele, který se složitou situaci společnosti pokouší řešit svérázným způsobem. Přistoupil k jejímu spojení s firmou Forseven, která tři roky pracovala v utajení. Výsledkem může být cokoli, i pozitivní překvapení. (Petr Prokopec)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nadšence z týraní takového klenotu zabolí u srdce, ale pokud automobilka stojí o to, aby se i takové auto na nevybíravé zacházení reagovalo správně, musí mu jej sama vystavit. Zejména kalibrace airbagů připomíná hotové demoliční derby. (Petr Prokopec)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Vypadá atraktivně a svou dynamikou přinejmenším nezklame, ale co dál? Při své hmotnosti, velikosti a s ekvivalentem 20litrové nádrže na naftu v útrobách je to poník pro jeden trik, který při rychlé jízdě nedojede skoro nikam, a přesto si řekne o dlouhý odpočinek. (Petr Prokopec)
-19 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Britská automobilka proslula tím, že klientům, kterým říká „patroni”, splní kdejaké přání. To ale platí jen o pojetí zevnějšku či interiéru, v případě techniky musíte brát, co je. Kupec tohoto auta se s tím smiřovat nemusí. (Petr Prokopec)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tak to aspoň prezentuje sama automobilka a nutně nemusí mlžit. Stejně tak ale může jít o její už déle chystanou reakci na to, že některých aut prostě neprodává dost. A „celní hrátky” Donalda Trumpa prostě přišly vhod jako lepší zdůvodnění či nasměrování pozornosti ke konkrétním fabrikám. (Petr Miler)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Mimořádná kariéra Michaela Schumachera dala za vznik řadě legendárních monopostů F1 ověnčených výjimečnými úspěchy. Tohle Ferrari je ale zřejmě úplně nejvíc. Dovezlo Schumiho k několika vítězstvím i dominantně získanému titulu mistra světa. (Petr Prokopec)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Úplně poslední VW Golf GTI s manuální převodovkou se smutně v tichosti prodal u dealera v zapadákově
Tohle zas jednou připomíná, jak moc ukradení dnes zákazníci Volkswagenu jsou. Verze žádaná skoro polovinou lidí skončila z žádného důvodu s pouhým faceliftem. Že by jí Němci aspoň vystrojili pohřeb? Ne, potichu se prodala u dealera ve městě, o kterém jste nejspíš nikdy neslyšeli. (Petr Prokopec)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pokud stále pochybujete o tom, že na elektrické náhrady zejména některých modelů aut lidé opravdu nečekají, tady máte celkem odzbrojující důkaz, že nečekají. A také jasné vysvětlení, proč se nakonec spalovací verze musela vrátit. (Petr Prokopec)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pokud stále pochybujete o tom, že na elektrické náhrady zejména některých modelů aut lidé opravdu nečekají, tady máte celkem odzbrojující důkaz, že nečekají. A také jasné vysvětlení, proč se nakonec spalovací verze musela vrátit. (Petr Prokopec)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Amazon upřesnil, co bude podstatou nové čtyřdílné série The Not Very Grand Tour. Fandy slavného tria asi nezklame, jakkoli si nejsme jisti, zda je nadchne. Hammond a May se aspoň ukážou na nových záběrech, Jezza ne. (Petr Prokopec)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Dalo se čekat, že v Česku prodaná auta nebudou v kauze vadných baterek řady dobíjecích modelů výjimkou. A skutečně nejsou, teď už to máme potvrzené i oficiálně. Kolik ze zdejších majitelů se dočká nových akumulátorů, zatím není jisté. (Petr Prokopec)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Říkáme si, čemu to asi může v bilanci takové firmy pomoci, ale nedovedeme si představit jiný důvod, pro který by se Audi takových aut zbavovalo. Prodat jich chce víc, zatím posílá do prodeje typy R18 e-tron a RS5 DTM, a to plně funkční i s budoucí technickou podporou. (Petr Prokopec)
-20 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Byly doby, kdy jste si z takových vozů mohli vybírat mezi novými auty, byly doby, kdy nebylo problém sehnat krásný exemplář v bazaru. Dnes se extra kousky počítají na jednotky v celé Evropě a tohle je teď asi ten nejkrásnější z nich, Alfa 147 GTA v typické rudé. (Petr Miler)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Časy, kdy se BMW, Mercedes a Volkswagen chlubily rekordními zisky a odvážně si malovaly, jak s pomocí elektromobilů položí svět na lopatky, jsou pryč. Teď začínají strádat už i na domácím písečku, recepty na nápravu vlastního fungování ale zarytě odmítají. (Petr Prokopec)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Pro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
Volkswagen zas jednou zabil auto, o které lidé stáli, a podle toho v bazarech vypadá. Několik let staré staré „manuální” Polo GTI tak dnes stojí skoro tolik co zcela nové s automatem. Má své mouchy, ty ale přebíjí fakt, že si s ním královsky užijete. A Němci s ním brzy skončí úplně. (Petr Prokopec)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Xiaomi SU7 se sice v nárazových zkouškách ukázalo být nejbezpečnějším čínským autem, jaké kdy vzniklo, ani to ale neznamená, že se v něm nedá zabít. Přímé následky této nehody nevypadají tak zle, vypuknuvší požár ale nedal nikomu na palubě šanci přežít. (Petr Prokopec)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Dávat tyhle dvě veličiny na misky jedné váhy svědčí jen o naprosté nekompetentnosti lidí, kteří tak činí. Je to jako říkat, že je někde holínek než hodinek - spojitosti se najdou, však obojí se natahuje. Ale jinak jde o úplně jiné věci. (Petr Prokopec)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Dnes ikonický Nissan GT-R R35 se pochopitelně vyráběl jen jako kupé, jedna firma ale po dvou letech vývoje představila kit, který vám dovolí vlastnit tento vůz i s karoserií kombi. R35 to ve výsledku vlastně už není, výsledek je ale zajímavý. (Petr Prokopec)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Čekali jsme, že rok 2025 bude s obřími pokutami od Evropské unie pro výrobce aut spojen víc než jakékoli jiné dřívější období, tučné sumy převáděné na bruselská konta jsme ale čekali v souvislosti s emisemi CO2. Nakonec celá sága začíná jinak. (Petr Prokopec)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tenhle stroj nevypadá jako nic, co už známe, od pohledu je to automobilová brutalita svého druhu. Drsný vzhled vozu ale není samoúčelný, každý tvar tu má svou funkci. A jízda Stiga v Dunsfoldu to jen potvrzuje. (Petr Prokopec)
-21 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Časově nejde zrovna o dnešní zboží, ale podívejte se na tachometr - během pouhých 863 ujetých km tohle auto mnoho ze své svěžesti ztratit nemohlo. Za nižší cenu, než s jakou je spojena základní nová Octavie, už by mohlo bodovat. (Petr Miler)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Dohled nad silničním provozem je v Evropě bezprecedentně intenzivní a důkladný, tresty i za relativně bagatelní přestupky bezprecedentně tvrdé. Co na to Evropský parlament? Přitvrdit a homogenizovat. Právě to je ale vzhledem k rozličnosti pravidel a zvyklostí po celém kontinentu nesmyslné. (Petr Prokopec)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Takhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
Ještě nedávno největší automobilka světa o své pozice nepochybně rychle přichází. Pokud ale chce znovu dobýt ztracené kóty, musí se začít soustředit na podstatu svých aut, ne na jejich doplňkové funkce. (Petr Prokopec)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Kdo by nechtěl Ferrari? Nejen Sebastian Vettel ví, že nikdo takový neexistuje, každý je nakonec fanouškem asi nejslavnější automobilové značky světa. Cesta k jednomu z jeho povedených aut nemusí být nutně až tak drahá, přesto vás může zruinovat. (Petr Prokopec)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Není to render, tohle auto skutečně vzniklo a z jeho vzhledu byste asi neuhodli, co se stalo jeho základem. Ve výsledku ukazuje, že i stroj střižený ve stylu Cybertrucku může být přitažlivý. (Petr Prokopec)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Motá se vám z toho hlava? Chápeme, ale je to všechno právě tak. Volkswagen kdysi vyvíjel motor W10, který ale neuměl testovat ve svých autech, tak ho nacpal do BMW M5. To pořád existuje a jezdí na Slovensku, kde konečně ukázal, co dovede. (Petr Prokopec)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Máte pocit, že když si někdo koupí zbrusu nové Ferrari nebo Porsche, je to bohatý člověk? Vaší optikou možná, pohledem klienta Bugatti je to chudák, který si za cenu celého jeho auta nemůže dovolit ani žádný z „lepších” příplatků. (Petr Prokopec)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
„Na vlastní žádost byl jsem právě přijat do funkce ředitele firmy Fiat…” Tohle v 80. letech razily Triky a pověry, mimo parodické písně se ale do ředitelských funkcí na vlastní žádost ani nenastupuje, ani se z nich náhle neodchází. Wayne Griffiths měl skončit na vlastní žádost, o skutečných důvodech jeho konce ale můžeme jen spekulovat. (Petr Miler)
-22 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je vždy zlé, když zbytečně bourá auto určené k tomu, aby předcházelo zbytečným nehodám, ale v tomto případě pro pilota snad i máme pochopení. Nová M5 je absurdně těžká i absurdně koncipovaná, v takovém případě se věci vymknou kontrole snadno a rychle. (Petr Miler)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
A jeho náhrada je tak nedůvtipná, že se můžeme jen ptát, jak hluboko lze v pozici největší české automobilky ještě klesnout. Do vývoje dění okolo Škody v posledních letech ale tento krok zapadá dokonale. (Petr Miler)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jeden z největších automobilových trhů Evropy začíná s pokračujícími jednáním o konci války na Ukrajině stále více lákat automobilky, které jej v roce 2022 opustily. Některé si k tomu chytře nechaly otevřená vrátka a nevylučují, že je využijí. Volkswagen má ale prázdné ruce. (Petr Prokopec)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Už její Porsche za cenu Octavie sklidilo obrovský úspěch, další novinka značky má ale ještě větší šanci bodovat. Teprve druhý automobilový počin Xiaomi nabídne za málo opravdu hodně a může se stát vůbec největším letošním automobilovým hitem z Říše středu. (Petr Prokopec)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Palubní systémy jsou dnes velmi důležitým prvkem nových aut. Dobrým systémem můžete nezajímavé auto zvelebit a mizerným jinak povedený vůz zabít. Jak bude fungovat Pleos od Hyundai, netušíme, originální ale není ani trochu a mnoho přínosů ani neslibuje. (Petr Prokopec)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nemůžeme říci, že by v nás současné BMW řady 7 generace G70 vzbuzovalo touhu už kvůli tomu, jak vypadá, coby „atribut moci” ale pochopitelně funguje na jedničku. Přijde ovšem nejmíň na 3 miliony korun. To 15 let starou ojetinu koupíte klidně i pod 200 tisíc a parády s ní jde nakonec udělat skoro stejně. (Petr Miler)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Ještě před pár léty by BMW bylo v podobném srovnání jen do počtu. A čekali jsme to i tentokrát, však aspoň ve zrychlení z místa by 911 GTS s pohonem všech kol měla být v jiné lize vedle jakékoli M4. Ale není, ani trochu. (Petr Prokopec)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Evropské automobilky nechávají spalovací motory obvykle jen dožít a některé říkají, že to dělají kvůli Číňanům. Co na to Číňané? Vyvíjejí si vlastní nové spalovací motory, teď už dokonce i zřídka používané koncepce spojené hlavně s Porsche a Subaru. (Petr Prokopec)
-23 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Víte, že jste si v práci nevedli dobře, když vám v neděli oznámí, že v pondělí končíte. Přesně to postihlo Jima Rowana, který v pozici šéfa Volva zpackal mnohé, a tak si po pouhých třech letech vyklidil stůl. Ze zálohy byl ale povolán jeho ne až tak odlišně uvažující předchůdce. (Petr Miler)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Teoreticky by díky tomu mohly být jako ojetiny výhodnými koupěmi, problém je ale trojí. Jednak takové poklesy nejsou bezdůvodné, jednak jde o vozy s vysokými provozními náklady a především - rychlý pokles hodnoty trvá i poté, co si to hlavní „vyžrali” původní kupci. (Petr Prokopec)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to něco, co se traduje roky, teď je to potvrzeno i statisticky. Je vskutku otázkou, jak může někdo se vší vážností považovat auta s tak vysokou hmotností a takovými výkony za ohleduplná k přírodě. (Petr Prokopec)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Zůstáváme přesvědčeni, že majitelé v pozici zákazníků mají mít jednoduše právo dělat si se svými auty, co uznají za vhodné, a automobilky mají jim nelibé projevy nerovnováhy na trhu řešit jinak. Chevrolet to tak zjevně nevidí a chce dál trestat vlastní klienty, dokonce dvakrát. (Petr Prokopec)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Italská mašina na peníze se zasekává, o tom už teď není nutné diskutovat. Je otázkou, co si brát ze zacházení firmy s „levnými” modely typu Roma, v případě typů jako SF90 je ale vymalováno. (Petr Miler)
-24 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
V době, kdy se elektrická auta měla ujímat vlády nad vším, se hra paradoxně spíš vyrovnává. Drobné evoluce dnes už 6 let starého spalovacího auta stačily na to, aby zadupalo do země nedávno zásadně inovovanou Teslu. (Petr Miler)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tohle auto je stále větší propadák a nedivíme se tomu ani v nejmenším. Zásadní otázkou jde, zda ho lidé odmítají proto, že je mimořádně ošklivé, anebo proto, že je mimořádně absurdní. Po další vlně slev jej totiž už skoro jistě neodmítají proto, že by bylo drahé. (Petr Miler)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
800 koní v pořád praktickém rodinném autě, to zní nutně lákavě. A po technické stránce bude těžké tomuto autu něco vyčítat. V případě vzhledu se ale jindy spíš konzervativní G-Power tentokrát při zemi nedržel. (Petr Prokopec)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Zatímco evropské automobilky se trápí, aby si byly schopny udržet optikou nabízené hodnoty za peníze aspoň svou někdejší úroveň, Číňané dál zvyšují svojí hru. Tohle auto se prodává po statisících, přesto nyní nabízí ještě víc za ještě míň. (Petr Prokopec)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Zdá se, že nová generace ikonického muscle caru skutečně bude moci zabodovat, stačilo mu ponechat docela líbivý vzhled a sebrat povinný elektrický pohon. I s praktičtější karoserií má čím zaujmout. (Petr Prokopec)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tohle je skutečně jiný svět, ve kterém je i milionář chudákem. Nedalo se sice čekat, že vlastnit exkluzivní auto určené pro pár set vyvolených z celého světa bude levné, konkrétní ceny pravidelných servisů a vybraných dílů ale berou dech. (Petr Prokopec)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Dalo se čekat, že tohle nebude jen americká záležitost. Informace o potížích se běžnými tamtamy pořád nešíří, podařilo se nám ale získat oficiální vyjádření automobilky, která kritický problém připouští i pro evropskou produkci. Zdejší majitele bude kontaktovat. (Petr Miler)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to slušná ironie, ale pro fanoušky Volkswagenů je to současně dobrá zpráva. Automobilka se rozhodla zbavit části rodinného stříbra a z depozitáře vlastního muzea prodává auta jako Golf VR6, původní Scirocco nebo Passat B3. Ceny začínají opravdu nízko. (Petr Prokopec)
-25 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to pikantní už z podstaty, neboť Kia se navzdory návalu kritiky tvářila, že její novinka je vlastně krasavec. Ve skutečnosti tedy zjevně pochopila, že není, odstranění „obočí” ale noc v den nemění, třebaže vzhledu skutečně prospělo. (Petr Miler)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to úctyhodný výkon bez ohledu na typ auta, najet takové kilometry s jakýmkoli vozem chce velké odhodlání. Selhání klíčové a extrémně drahé části techniky mimo záruční podmínky ale vrhá na celý zápis velmi nemilé ekonomické světlo. (Petr Miler)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Stále nevěříme, že se to stalo, navíc si můžeme jen hlavu ukroutit nad způsobem, jakým se to stalo. Je to věta vpašovaná odnikud do naprosto nesouvisejícího, vlastně jinak úplně protichůdného vyjádření. Musíme vlažně zatleskat. (Petr Miler)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tohle už je vážně jediná rada, kterou vám nyní můžeme dát, neboť francouzská metropole vyhlásila motoristům otevřenou válku. Nově ruší 10 tisíc parkovacích míst a zakazuje vjezd do 500 ulic. Následky nikoho nezajímají, vítězí ideologie. (Petr Prokopec)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
My si na rozdíl od jiných nehrajeme na proroky a budoucnost neznáme. Pokud ale cílem má být „vynulování” emisí CO2 s minimálními negativními dopady, pak nám tohle řešení dává smysl. Jeho autoři se vydali cestou, o které se zatím sotva mluvilo. (Petr Prokopec)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Dlouho jsme neslyšeli o Schumiho stavu nic konkrétního od nikoho, kdo by měl reálnou šanci s ním být v kontaktu a dalo se mu věřit cokoli, co říká. Felix Görner mezi takové patří a muselo mu být dovoleno, aby toto řekl. Začínáme se obávat, že nás rodina připravuje na velmi špatné zprávy. (Petr Miler)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Čtrnáct tisíc? Čtrnáct stovek? Ne, čtrnáct kusů. Přesně tolik exemplářů svého elektrického kompaktu navezl Peugeot loni v listopadu s velkou pompou do Austrálie, aby otestoval zájem o vůz mezi tamním publikem před jeho formálním uvedením na trh. Tady má výsledek. (Petr Miler)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Koupit si skutečný americký muscle car není zase tak těžké, ale kdo jej bude živit? A jak s ním půjde obstarávat běžné denní ježdění? Na takové otázky v tomhle autě myslet nemusíte, jen musíte akceptovat, že pod zadkem nemáte Dodge, jde o Hondu. (Petr Prokopec)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Koupit si skutečný americký muscle car není zase tak těžké, ale kdo jej bude živit? A jak s ním půjde obstarávat běžné denní ježdění? Na takové otázky v tomhle autě myslet nemusíte, jen musíte akceptovat, že pod zadkem nemáte Dodge, jde o Hondu. (Petr Prokopec)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Třícípá hvězda dodnes těží z pověsti výrobce extrémně odolných aut, ale co z nich reálně zbylo? I modernější Mercedesy vydrží, ale tohle už ne a jejich tvůrci se vymlouvají na komplikovanou konstrukci. Jenž ani třída S W140 svého času nebyla žádný primitivní vehikl, ani omylem. (Petr Miler)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
S tím, jak podobných aut přibývá v provozu, přibývá i podobných problémů. Ten nejnovější se týká Volv S90, V90, S60, V60, XC60 a XC90, tedy opravdu mnoha typů z let 2020 až 2022. (Petr Prokopec)
-26 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Věříme, že za to bude „po zásluze” potrestána, neboť pravda dnes stále více spadá do kategorie „nehodící se škrtněte”. Faktem ale je, že správně poukazuje na širší kontext, který většině konkurentů zřetelně uniká. (Petr Miler)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
O tomto autě si můžete myslet cokoli, už jeho dvanáctiválcový motor bez turba z něj ale dělá klenot svého druhu. A co když mu přidáte rozšířený bodykit, jiný podvozek a především výfuk, který vytlouká tabulky oken sousedova domu? (Petr Prokopec)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je čas sbalit si kablík a vyrazit za trochu jinými dobrodružstvími s trochu jinými auty. To vzkazují nizozemští řidiči tamní vládě v jí samotnou iniciovaném průzkumu. Samo o sobě to pochopitelně neznamená, že se něco takového stane, hodně to ale říká o vztahu obyčejných lidí k elektrickým autům. (Petr Miler)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
S Nissanem to jde od pěti k nule a jednoduše musí udělat něco velkého, aby se aspoň seriózně pokusil odvrátit vlastní úpadek. Ivan Espinosa na nic nečeká a ještě před svým formálním jmenováním do čela firmy jedná. (Petr Prokopec)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
U čtyř kruhů stále nepochopili, co je táhne ke dnu, tak a jsou připraveni dál pracovat na svém sebepoškozování až do hořkého konce. Tedy pokud dříve firmu neopustí Gernot Döllner, který ani teď není připraven sebevražedné strategii jednoznačně zamávat. (Petr Prokopec)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Uvážíme-li, kolik modelů dnes Mazda nabízí, je to skutečně razantní krok. Jeden z těchto vozů u nás už skončil a konce dalšího si asi ani nevšimnete, v případě zbylé dvojice ale máte v případě zájmu nejvyšší čas jednat. (Petr Prokopec)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tohle auto musí dělat vrásky na čele konkurentům z celého světa od první chvíle, kdy se ukázalo světu, postupem času ale má tu moc dělat to samé víc a víc. Však kdo by čekal, že firma bez automobilových zkušeností hned vytáhne i tak bezpečný vůz? (Petr Prokopec)
-27 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jestli lze někoho označit za vítěze údajné elektrické revoluce, pak je to Toyota. A to jednoduše proto, že se k ní nepřidala. Výjimečně racionálním přístupem sklízí ovoce a nemá problém dál brzdit i s tím málem, co dělá. (Petr Miler)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Šéf španělské automobilky nenechává na Bruselu nit suchou a připomíná, jaké dopady mají rádoby ochranářská opatření EU na starý kontinent. Loňské rozhodnutí zvýšit cla na auta z Číny mělo evropským automobilkám pomoci, reálně se ale o nic takového nestará. (Petr Prokopec)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Audi se prodejně trápí, pokud ale něco má nakopnout prodeje nového liftbacku a kombíku, který by se správně měl jmenovat A4, rozhodně to není hybridní pohon. Jeho reálný přínos je prakticky nulový, negativ je ale jako máku. (Petr Prokopec)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Výkonná auta jsou fajn, ale každodenní ježdění s nimi je obvykle buď otravné nebo s větší rodinou zcela nemožné. Tenhle stroj je jiná. A že při pohledu na něj leda zíváte, je tu jen další plus. (Petr Miler)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Elektromobily? S těmi se tu Číňané budou prosazovat obtížně, neboť zájem o ně je obecně omezený, místní automobilky je všem tlačí horem dolem a čínská elektrická auta jsou navíc zatížena cly. To spalovací modely nejsou, místní firmy na ně kašlou a lidé o ně stojí. (Petr Prokopec)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Elektromobily? S těmi se tu Číňané budou prosazovat obtížně, neboť zájem o ně je obecně omezený, místní automobilky je všem tlačí horem dolem a čínská elektrická auta jsou navíc zatížena cly. To spalovací modely nejsou, místní firmy na ně kašlou a lidé o ně stojí. (Petr Prokopec)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Peugeot si zadělal na propadák. Do nabídky vrátí model GTi, jenže v provedení, o které nikdo nestojí
S ostrými auty Francouzi skončili už před čtyřmi roky a dlouho se nezdálo, že by se do stejných vod chtěli vrátit. Nyní to udělat chtějí, ale nejásejte předčasně. Navzdory naprosto jasným signálům z trhu chtějí vsadit na nesmyslné technické řešení. (Petr Prokopec)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je fascinující, že tato auta nikomu nechyběla. Kdyby firmu na ukradené vozy neupozornila policie po jejich nalezení, možná by si Chevrolet ani nevšiml toho, že se mu v Bowling Green nějaké nové Corvette vůbec ztratily. (Petr Prokopec)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tušíte, kde se automobilky dočetly, že lidé mají neomezené množství peněz a budou jim ochotně platit víc a víc za míň a míň? My nemáme ponětí. Ale někde to psát museli, protože jinak opravdu nevíme, jak jich mohlo tolik současně dojít k prakticky stejnému závěru. (Petr Miler)
-28 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Na to, že jde klidně o vůz starý jen 5 let, který uveze až 7 lidí a nenajel víc než 100 tisíc kilometrů, stojí až neuvěřitelně málo. A není to tím, že by nevydržel, SpaceTourer dojel na to, že jde o MPV. (Petr Prokopec)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Z průběžných zpráv, slov z rádií, z novin i z televizí… Nejen Jiřími Macháčkovi se z toho všeho může zdát, že vládu nad automobilovou Evropou přebírají elektrická auta, a přesto současně s tím Tesla padá ke dnu. Relativita je hezká věc, o absolutním stavu ale někdy vytváří velmi zkreslený obraz. (Petr Miler)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Už na prvních fotkách, na kterých se nechal zvěčnit po svém příjezdu do Maranella, dal najevo, pro jaké Ferrari jeho srdce bije především. Může překvapit, že zrovna to nikdy nevlastnil, tím spíš ale dává smysl, že si takové chce s pomocí automobilky vyladit k obrazu svému. (Petr Prokopec)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Teslu původní test Marka Robera, který instaloval na silnici zeď působící jako její pokračování, nestavěl zrovna do dobrého světla, auto jí prostě projelo. Nyní totéž udělal Kyle Paul, akorát místo na Autopilot ve staré Tesle vsadil na FSD hned ve dvou vozech. A vše je najednou jinak. (Petr Prokopec)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
A nejenže se vrátí k tomu, co už dělal, přijdou inovované a dokonce i zcela nové typy jednotek, které svět zatím nepoznal. Po odchodu žáby na prameni zvané Carlos Tavares je zjevně možné úplně všechno. (Petr Prokopec)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to další ukázka zoufalého stavu automobilového průmyslu, který si ještě nedávno myslel, že miliony lidí pracujících v oboru bez problémů upotřebí. Proto se je zavázal zaměstnávat, nyní se z nastolených dohod musí jednotlivé firmy draze vyplácet. Stellantis není výjimkou. (Petr Miler)
-29 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nenechte se mýlit, tohle není žádný historický stroj, nové Ferrari s dvanáctiválcem a manuálem se vyrábělo ještě v minulé dekádě. Tohle má navíc najeto jen 35 tisíc km, takže by mělo být jako nové, ale není, rozpadá se „pěkně” po italsku. Jízda s ním ale evidentně stojí za to. (Petr Miler)
-30 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nejdřív nemělo přijít vůbec, pak se mělo jmenovat A7, nakonec je z něj zase A6, které vypadá jako nová A5, jež je ovšem novou A4 v přestrojení. Ztratili jste se v tom? To máte jedno, Vorsprung durch Chaos je dnes i heslem samotného Audi. (Petr Miler)
-60 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Podobná extravagantní auta z podstaty nikdy nemohla sednout každému, ale aspoň byla jedinečná a něčím skutečně zajímavá. Však se podívejte do tohoto interiéru, normální v něm není nic a dodnes působí jako kosmická loď. Ve stavu zánovního auta je v roce 2025 raritou. (Petr Miler)
-68 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Čtyři dny v prodeji, to je vše, čím se dosud může pochlubit nová verze i u nás oblíbeného japonského prcka mezi SUV. Je to důvod ke smutku? Vlastně ano, ale ne zase tak velkého - důvodem není nezájem, ale naopak přílišný zájem. (Petr Prokopec)
-78 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Ve své funkci nedožil ani řádných voleb a preference své strany poslal výrazně dolů. Jedním z důvodů bylo i soustavné popírání technické a ekonomické reality vnucováním elektrických aut, jaká je jeho reakce? No uděláme přece víc téhož, to je dnes to pravé ořechové. (Petr Prokopec)
-89 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Dva miliony korun jsou už pořádná sleva, přesto ani ta nestačí k tomu, aby o supersportovní Maserati MC20 někdo zavadil pohledem. Přitom jde o velmi atraktivní auto, které má zdánlivě všechno, jen kupci mu pořád chybí. (Petr Prokopec)
-105 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to tak trochu oběť předsudků, neboť nejde o zase tak špatné auto, jak si mnozí myslí. Kdo nemá problém s jeho slabinami, ten může udělat dobrý obchod, neboť sotva využitý velký Superb koupí v provozně extrémně laciném provedení za cenu poloviny základní nové Fabie. (Petr Miler)
-110 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
V Říši středu je zjevně opravdu možné vše, a to nejen optikou povahy výsledku. Světově rekordní stavba vznikla navzdory náročným podmínkám za pouhé čtyři roky. (Petr Prokopec)
-112 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Výsledek tohoto zásahu si policisté za rámeček nedají, neboť kupili chybu za chybou, až nakonec odešli z akce s prázdnýma rukama. A to měli hned tři možnosti „skórovat”, nevyužili ale jedinou z nich. (Petr Miler)
-113 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to další z tisíce budíčků, který má VW přímo u hlavy, předpokládáme ale, že je zamáčkne stejně jako všechny předchozí. Je přitom velmi výmluvné, když upozaďovaný Golf překonává všechny elektrické modely značky v době, je automobilka cpe do popředí bezprecedentními dumpingovými cenami. (Petr Miler)
-119 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Říká to průzkum renovované firmy Deloitte, kterou snadno můžeme osočit ze zaujatosti, pokud vidí prostor pro víc než 11 milionů elektrických aut na německých silnicích v roce 2030. Přesto i ona musí přiznat, že preference zákazníků jsou jinde. (Petr Prokopec)
-119 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Kdyby byl zaměstnancem té samé firmy, ještě to pochopíte, do vlastních řad se nestřílí. Tento muž ale pomáhal vietnamské značce vyvíjet podvozky z pozice zaměstnance Taty, pak šel dělat Jaguaru a Landu Roveru. Přesto ho Britové vyhodili. (Petr Prokopec)
-119 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Jsme ti poslední, kteří Porsche na tomto poli věštili úspěch, přesto jsme zaskočeni, jak rychle a krutě se svými někdejšími elektrickými plány narazilo. Byly proto zrušeny, před následky už provedených nesmyslných kroků ale firma zatím utéci nedokáže. (Petr Prokopec)
-121 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Od Íránců jsme zatím viděli jen auta typu „skanzen na kolech”, která se tak nanejvýš pokoušela z dekády starých základů vytřepat trochu života. Reera od IKCO je jiná - vychází už z Peugeotu 2008, což není zase takový pravěk, navíc mu přidává leccos nového. (Petr Prokopec)
-124 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Ani víc jak tři měsíce snah o nalezení kompromisu nepřiblížilo obě strany řešení, a tak skutečně nelze předpokládat, že by to posledních pár hodin, které mají k dispozici, změnilo. Nový rok tedy nejspíš začne pro VW „stávkou, jakou dosud nepoznal”. (Petr Miler)
-128 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Zpackaná sázka na elektrifikaci je jedním z faktorů, které dostaly japonskou automobilku až na hranici bankrotu. Co tedy bude hvězdou jejího stánku na autosalonu v Tokiu? No přece Legendární Skyline GT-R R32 předělaný na elektrický pohon, to jistě všechny ohromí. (Petr Prokopec)
-130 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to nebývalý obrat, který jen ukazuje, v jak nezdravých rukou Carlos Tavares koncern Stellantis roky držel. Mělo to být prý jen on, kdo trval na konci motorů V8 bez ohledu na zájem o ně. Až jeho náhlý konec firmě rozvázal ruce tak, že dokonce povolává bývalé manažery z důchodu. (Petr Prokopec)
-133 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Není to zase tak dávno, co byla v holportu s Renaultem a Mitsubishi na dobré cestě k tomu stát se největším automobilovým výrobcem světa. Tyhle sněhy jsou pryč, dnes se mluví spíš o blížící se hrozbě bankrotu. (Petr Prokopec)
-136 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Zdravotní stav jednoho z nejlepších závodních pilotů všech dob je i jedenáct let po jeho osudové nehodě tajemstvím, které láká také nepoctivé živly. V tomto případě přišla rána přímo z Schumiho nejužšího okolí, plán dostat se tak ke stamilionům korun ale nevyšel. (Petr Prokopec)
-138 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Vzpomenete si, co se říkalo o budoucím vývoji prodeji elektromobilů před dvěma třemi léty, když na německém trhu přesáhly pětinový tržní podíl? V současnosti měly být dominující silou a představovat dvě třetiny všech prodejů. Reálně jsou na tom skoro o polovinu hůř než dva roky zpět. (Petr Miler)
-139 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Je to fascinující důkaz dlouhověkosti některých vozů a jejich techniky. Tohle auto zas jednou potvrzuje, že v jednoduchosti kouzlo, k nahození stroje stojícího na jednom místě od roku 1988 stačila jen nová baterie. (Petr Prokopec)
-146 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Tomu se říká ztráta smyslu pro realitu a další facka do tváře věrným klientům. I když Stellantis padá na ústa při snaze prodávat současný počet aut na elektrický pohon, příští rok chce jejich odbyt přinejmenším ztrojnásobit. Jak? Slevami. Na čí úkor? No samozřejmě všech, kteří je nechtějí. (Petr Miler)
-147 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Bugatti přepřáhlo na nový vidlicový šestnáctiválec bez přeplňování, který bude navzdory objemu 8,3 litru zvládat až 9 000 otáček. Čekáte od něj drsný projev? Nejste sami, něco takového ale zatím jen naznačuje. (Petr Prokopec)
-148 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Když někdo zneužívá cizího duševního vlastnictví pro svůj obchodní prospěch, prosím, tady je na místě se bránit. Ale když si někdo doma postaví repliku superauta pro svou vlastní potěchu a pak ji v nouzi jen zkusí prodat? Ale no tak… (Petr Prokopec)
-152 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
„2 000 zaměstnanců Fordu v Kolíně nad Rýnem slaví návrat legendy,” stojí v popisu hlavní fotky tohoto článku. Tušíme, že pouhé čtyři měsíce po jejím zveřejnění budou z tohoto „návratu legendy” šťastní o dost méně méně, také kvůli němu dostane velká část z nich padáka. (Petr Miler)
-154 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto
Nejspíš poslední soudný člověk mezi generálními řediteli evropských automobilek nechce zůstat potichu a dál varuje před tím, co přinese pokus řídit místní automobilový trh z Bruselu. Nepřímo se pak vysmál zjevnému pokrytectví a strategické mizérii konkurenčního Volkswagenu. (Petr Miler)
-156 dní
- COM_CONTENT_ARTICLE_INFO
-
- Auto